top of page
Sök
  • Skribentens bildSvensk Musik och Teater Winqvist

Festen i Halmstad

Visst var det ett fint arrangemang i Halmstad. Stort tack till arrangörerna!

I detta inlägg:

  1. Avancerad Jazz som alla förstår

  2. En smal förställning

  3. Nationell kampanj för oss

  4. Några korta anteckningar om sånt jag lärt mig i Halmstad

  5. På väg hem

Avancerad jazz som alla förstår. LOWER EAST MANHATTAN PROJECET, vi heter så på grund av en kontrabasspelande dam i blått och en pizzeria på Lower East. Passar när publiken lyssnar och vill känna sig involverad. www.lowereastmanhattanproject.com

En smal föreställning som passar de som gillar både skog och saxofon.

Lite teater och mycket saxofon. www.skogochsaxofon.se

Nationell kampanj för att få fler att besöka de små scenerna.

Vi driver en lågintensiv kampanj som är öppen för alla som vill vara med. Läs mer i Servicestationen på www.winkir.se ………… Några riktigt bra idéer dök upp i Halmstad tillexempel. ”Små scener ger stora upplevelser” och ”Jazz är omvälvande – lyssna på jazz”

Några anteckningar om sådant jag fick lära mig i Halmstad.

  • När du jobbar med sociala medier så ska du aldrig använda externa länkar eftersom algoritmerna då nedgraderar det som du skrivit och du får ingen spridning

  • När du skriver på sociala medier skriv sådant som du själv skulle vilja läsa i stället för att jaga klickar. Det blir mer hållbart.

  • Song Kick är bra, se till så att dina artister registrerar att de kommer till er.

  • Hacka upp informationen i flera inlägg, det måste vara kort, men får gärna vara lockande, information hittar man på andra ställen. Många inlägg är bra om de varieras så att det inte känns tjatigt. Som du märker så klarade jag inte det sista kravet denna gång, det blev långt, denna epost borde ha delats upp på minst fem e-postar. Jag skyller på att detta inte är sociala medier utan ett informationsbrev.

Om du har läst så här långt så fortsätt gärna och ta del av min upplevelse på vägen hem, utanför Halmstads Teater.

Sjungande damer

På väg hem från avslutningskonserten hörde jag några glatt sjungande damer. Slutrefrängen skallade under promenadens lindar, dom sjöng högt, fint och framförallt sprudlande av glädje och kärlek. Sångdamernas ögon dansade spefullt mot deras äkta och oäkta hälfter, som förmodligen ännu inte fyllt åttio. När sällskapet, som jag såg det, dansande och sjungande försvann in i en sommarnattshet dimma och uppslukades av Nissans virvlande ström, så stod Halmstads unga män och kvinnor kvar i parken, de fortsatte sina viktiga samtal om livet. Syrenerna blommade.

Jag gillar jazz

SMÅ SCENER GER STORA UPPLEVLER

JAZZ ÄR OMVÄLVNDE - lyssna på jazz

7 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page